Promowanie czytelnictwa w ramach NPRC
Data: Grudzień 2021
W ramach rozwijania zainteresowania książką oraz promowania czytelnictwa wśród przedszkolaków, realizowano w grudniu zadania wynikające z Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 poprzez podjęcie następujących działań, które będą także kontynuowane w nowym roku:
- Dla każdej grupy przedszkolnej zakupiono nowości wydawnicze (książki oraz audiobooki) do przedszkolnych kącików czytelniczych.
- Zakupiono nagrody książkowe dla dzieci, które będą uczestniczyć w przedszkolnym konkursie recytatorskim pn.: „Polscy poeci dzieciom” oraz skorelowanym konkursie plastycznym „Przedszkolaki ilustrują wiersze polskich poetów”. Ogłoszone konkursy mają na celu m.in. popularyzację wśród dzieci utworów literackich polskich poetów, rozwijanie zdolności recytatorskich i plastycznych przedszkolaków.
- Podjęta została współpraca z Samorządową Biblioteką Publiczną w Kępnie - wzajemna wymiana informacji o wydarzeniach promujących czytelnictwo w miesiącu grudniu – plakaty informacyjne zostały także udostępnione rodzicom przedszkolaków. W kolejnych miesiącach planowane są spotkania czytelnicze z panią bibliotekarką w przedszkolu.
- Zorganizowano spotkanie czytelnicze z rodzicami, uwzględniające tematykę wpływu czytania na rozwój dziecka. Wszyscy rodzice dostali także broszurki z opracowaniem treści dotyczących pozytywnego wpływu czytelnictwa na rozwój dziecka.
- Nauczycielki prowadziły zajęcia edukacyjne dla dzieci z wykorzystaniem zakupionych książek.
- Dzieci 5-6 –letnie podczas zajęć edukacyjnych wysłuchały opowiadania pt. „Przegrywanie jest OK.!” z książki „Jeżyk Michałek w świecie uczuć i emocji” zakupionej z dofinansowania w ramach NPRC 2.0 . Opowiadanie pozwoliło przedszkolakom rozwinąć odporność emocjonalną oraz kształtować kompetencje społeczne potrzebne w sytuacji przegranej. Po wysłuchaniu opowiadania wychowawca grupy – pani Iwona przygotowała dla dzieci m.in.: zagadki słuchowe i pracę plastyczną dotyczące emocji, gry zespołowe i w parach kształtujące umiejętność współzawodnictwa.